Bangkok, Ayutthaya en de nachttrein naar Chiang Mai

13 mei 2016 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,

Onze eerste dagen in Thailand vliegen alweer voorbij en ik wil jullie toch een beetje op de hoogte houden. Ik zal het proberen kort te houden, we maken zoveel mee!

Nadat we uitgezwaaid werden door onze lieve vriendinnetjes, familie en Patrick op schiphol was het echt zover. De reis verliep prima en zonder moeite kregen we de stempel bij de immigratie, wat ik niet verwacht had.

Met een knalroze taxi door de stad naar ons hostel: links rijden, geen richtingaanwijzers, door elkaar heen kris krassen, scooters met kindjes voorop op de snelweg, alles kan. Bij het hostel werd ik besprongen door Kenny, een grote verrassing! De rest van de dag de bekende straten hier verkend en geacclimatiseerd (40 graden hier!)

Om zo kort mogelijk in bangkok te blijven hebben we de volgende dag met Co van Kessel vanaf sochtends vroeg een fietstour gedaan door chinatown, lokale straatjes en marktjes, op de boot naar Thonburi (rustige oude bangkok). Onderweg af en toe wat proeven en bijkomen, super leuk om zo het echte Bangkok te leren kennen. Later zijn we zelf naar What pho gegaan, langs het grand palace gelopen en ergens langs het water op een marktje gegeten. We hadden bangkok een stuk hectischer verwacht

Donderdag weer vroeg op, backpacks mee en met de lokale trein naar Ayutthaya: de vroegere hoofdstad met alle tempels. Hier huurden we een fiets om alles te kunnen bekijken. Het was zwaar met de hitte maar zo hebben we wel de mooiste plekjes gezien. We wilden echt niet vies van het zand en zweet de trein in s avonds en mochten gelukkig op het station bij een gezinnetje douchen en thaise tv kijken met een klein schattig jongetje. Bepakt met koud water van de 7eleven (enige supermarkt met airco) gingen we de nachttrein in op weg naar Chiang Mai, lekker geslapen.

P.s.
- Het is hier 5 uur later.
- We beginnen de oplichters te herkennen en het onderhandelen onder de knie krijgen.
- Je past met z'n vieren en vier backpacks in een tuktuk ookal valt de motor dan soms uit en val je bijna om.
- ze gebruiken hier geen wc papier, ze hebben een kraantje (en wij nemen papier mee).
- bijna niemand in de stad heeft een keuken, iedereen eet op straat.
- ze geloven hier in 3000 goden en offeren werkelijk alles.
- het thaise eten en de fruitsapjes zijn heerlijk :)

Volgende keer meer!

1. Marion Henken:
    13 mei 2016
    Super leuk om zo met jullie "mee te reizen".
    ik kijk uit naar de vervolg belevenissen!!
    Liefs. Marion
  2. Liesbeth van Gulik:
    13 mei 2016
    Hallo meisjes! Wat Superleuk om jullie verslagen op deze manier te volgen.Veel Dank daarvoor! Doen jullie tussen Door ook een beetje voorzichtig? Heel veel plezier en succes met jullie reis!xxx liefs v mij !
  3. Robert van de kraats:
    Hallo meiden,
    Wat een mooie ervaring die jullie mee maken !
    Geniet er van en ik ga het allemaal volgen!
    Liefs px
  4. Moosje :
    13 mei 2016
    Leuk om te lezen Mies... het is echt bijzonder!!
  5. Lia:
    13 mei 2016
    Hè chelly, wat herkenbaar allemaal. Wij hebben dezelfde fietstour gedaan maar bleven wat langer in Bangkok. Het eten naar t noorden wordt steeds lekkerder. Hebben jullie nog geen tempels bezocht? Geniet van al het moois wat jullie mee maken. Wij genieten van jullie reisverslag.
  6. Mirre:
    13 mei 2016
    Há Coconut!! Wat een super gave belevenis en leuk om het mee te kunnen lezen! Ga nog meer genieten dan je nu al doet en hou het hoofd en de rest koel. Liefs xxx