Een verliefde junglegids..en scheuren door de bergen van Pai

19 mei 2016 - Pai, Thailand

Bij aankomst in Chiang Mai, een stadje in het noorden van Thailand bleek ons guesthouse overboekt. De eigenaar bleek een behulpzame man met in dezelfde straat nog een pand waar we door het 'ongemak' de honeymoonsuite kregen. In deze luxe konden we mooi even opladen voordat we de volgende ochtend vroeg de jungle in zouden gaan. Diezelfde dag verkenden we de stad en gingen we langs een soort vrouwenhuis voor een thaise massage, gegeven door exgevangenen die op deze manier een baan hadden.

Toen was het zover, op naar de jungle. Bepakt met liters water en muggenspray de bergen in. Na een uur genieten van de stilte en het uitzicht op een bamboevlotje over de rivier begon de trekking echt. De rest van de dag klommen en klauterden we in de hitte door de bergen. Af en toe stoppen bij een waterval om af te koelen maakte alles goed. Sam, onze junglegids, was nogal gek op mij wat veel aandacht, cadeautjes van blaadjes en rijst betekende (waar ik dus allemaal niet zo goed tegen kan haha) Helaas was dit eenzijdig, ik hoopte nog op hulp van wingwoman Christine maar helaas: ik werd alleen uitgelachen, grappig was het ook wel. Na de pittige hike en de laatste shower onder een waterval kwamen we aan bij een stam die in de bergen woonde zonder elektriciteit, water en met gat in de grond. Hier bleven we overnachten. Onder de indruk van hoe deze mensen leven vermaakten we ons met rondlopen, spelletjes met ijsstokjes bij een kaarsje, sterren kijken en knorrende varkentjes. Na een nacht in het bamboehutje onder de klamboe was het tijd om weer verder te trekken. Heel wat uurtjes later kwamen we aan bij het olifantenkamp, we wilden er niet op rijden (vinden we echt zielig) maar hebben ze wel gewassen, mee gezwommen en banaantjes gevoerd. Ze waren heel lief en het was super gaaf om dat een keer meegemaakt te hebben. Ook maakten we de eerste regenbui sinds maanden daar mee, we zijn volgens mij nog nooit zo blij geweest met regen. Eind van de dag naderde en wij gingen terug naar chiang mai, bijkomen, douchen en langs een grote avondmarkt.

Na het mooie jungleavontuur trokken we door naar Pai, een kleine schattig dorpje nog verder in het Noorden. Samen met onze nieuwe vrienden uit Canada en Estland huurden we scootertjes om een paar dagen de omgeving te verkennen. We raakten al gauw gewend aan het scheuren door de bergen met alle scherpe bochten (de thaise mensen rijden nog steeds harder). Het scooteren gaf ons zeker een kick en gaan het vaker doen. We bezochten mooie grotten met stalagmieten (deze staan) en stalagtieten (deze hangen), hier vaarden we op een vlotje doorheen. Kwamen bij een waterval, de memorial bridge uit de tweede wereld oorlog (gebouwd door Slaven en olifanten uit de bergen) en wandelden over de canyon met een mooie zonsondergang. 's avonds gezellig kletsen in leuke tentjes en luisteren naar bijzondere verhalen van andere reizigers.

Vanavond reizen we naar de grens van Laos en gaan dan twee dagen met een boot over de Mekong rivier om het land in te komen.

Bij de foto's zien jullie een selectie van alle plekjes waar we zo van genieten. Op het moment ben ik niet zo lekker (door de hitte of wat verkeerds gegeten). Het hoort erbij, even rustig aan doen en dan op naar het volgende land! Het zuiden van Thailand met alle eilandjes doen we pas op het einde.

Liefs ons!

1. Evelien van den Brink:
    19 mei 2016
    Wow Michelle...wat een super gave en avontuurlijke ervaring!! Ben nu al weer benieuwd naar je volgende verhalen! Ik hoop dat je je snel weer lekker voelt en blijf er heerlijk van genieten!
  2. Mama (Saskia):
    19 mei 2016
    Wat een prachtig avontuur. Je houdt ons al via de groepsapp op de hoogte met al je prachtige foto's. Kunnen we heerlijk mee genieten. Goeie reis naar Laos xxx liefs mama
  3. Moosje :
    19 mei 2016
    ...niet voor te stellen dat jullie dat allemaal echt meemaken... zo gek!
    Bijzonder (ik blijf het zeggen)
  4. Liesbeth van Gulik:
    20 mei 2016
    Hallo meisjes! Wat gaaf om op afstand met jullie mee te reizen.Wat maken jullie mooie dingen mee !Blijf lekker genieten en pas goed op elkaar. Ik kijk uit naar het volgende verslag.Superleuk!Lieve groetjes xx